donderdag 23 april 2009

Cultuurkwis Hechtelse verenigingen

Bérénice, Miet, Dirk en Dominiek vertegenwoordigden HEAK op de jaarlijkse Hechtelse cultuurkwis. Een verslagje van Bérénice :


De grote zaal van OC De Schans was op zaterdag 18 april tegen 20u weer goed volgelopen voor de jaarlijkse Cultuurquiz van de gemeente Hechtel-Eksel.
Er waren 38 ploegen paraat om te strijden voor de eer van slimste vereniging van de gemeente. HEAK was ook vertegenwoordigd door Dominique, Miet, Bérénice en Dirk.

De eerste ronde was blijkbaar een opwarmertje, want veel verenigingen haalden een behoorlijke score, maar meteen daarna ging het niveau de hoogte in, en onze stand in het klassement recht evenredig in de andere richting. Geschiedenis, aardrijkskunde, media, actualiteit, muziek, onze gemeente, … een hele hoop categorieën van vragen passeerden de revue. Tijdens de denkvragenronde kwam de stoom uit onze oren. Net als op een stevige training vroeg ik me wel eens af: ‘doe ik dit nu echt voor mijn plezier?’ Maar op het einde van een gezellige avond onder vrienden, met 25 EUR voor de clubkas op zak door een verdienstelijke 17de plaats in het eindklassement, beantwoord ik die vraag met een volmondig JA!

De slimste vereniging van de gemeente was die avond trouwens de Gezinsbond.
Tot volgend jaar!
Groeten,
Bérénice